Amaç ve Kapsam

 

Amaç: Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER) (ISSN ), eğitim alanında çalışan araştırmacıların bulgularını paylaşabilecekleri ve yayabilecekleri açık erişimli akademik bir dergidir.

Dergimizin başlıca amaçları şöyledir:

  • Eğitim Bilimleri alanındaki çalışmalara yer verilerek “Makale, kitap kritiği ve sempozyum değerlendirmesi” gibi çalışmalara yer vermek,
  • Yayın yaptığı alan ile ilgili nitelikli ve doğru bilgilerin sunulduğu akademik bir başvuru kaynağı olmak,
  • Eğitim Bilimleri alanındaki gelişim ve değişimleri ilgili alan, kişi ve kurumlarla paylaşmak.

 

Kapsam: Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER), Eğitim alanında hazırlanan çalışmaları yayımlayan ulusal hakemli bir dergidir.

Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER) aşağıdakileri konuları kapsar:

  • Eğitim Bilimleri,
  • Öğretmenlik Alan Eğitimleri,
  • Öğretmenlik Mesleği,
  • Türk Eğitim Sistemi,
  • Eğitim Programları,
  • Ders Kitapları,
  • Öğretim Materyalleri,
  • Eğitim Sorunları,
  • Eğitimle İlişkili Güncel Konular,
  • Eğitim Mevzuatı.

 

Yayımlanan Makale Türleri: Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi (HEFDER); araştırma makalesi, derleme, teorik makale, görüş makalesi, öğretim uygulaması, çeviri, toplantı özeti, kitap incelemesi, yasa incelemesi, karar incelemesi, film incelemesi ve konferans bildirisi türlerindeki çalışmaları yayımlar.