İlk olarak, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Melek Erdek, Şemdinli Borsa İstanbul Anadolu Lisesi ve Yüksekova İmam Hatip Ortaokulu öğrencileriyle buluşarak, “Hayvanların Sessiz Dünyası” başlıklı sunumunda hayvan davranışları ile Hakkâri bölgesinde yaşayan hayvan türleri hakkında dikkat çekici bilgiler paylaştı. Sunumda, doğa ve hayvan sevgisine yönelik farkındalık oluşturması amaçlandı.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Halil Emre Deniş, Kurtalan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde “Demokrasi, İnsan Hakları ve Siyasal Katılım Kavramlarını Öğreniyorum” konulu sunumunu gerçekleştirdi. Bu söyleşide bilimsel düşüncenin önemi vurgulanarak, güncel araştırmalar ve bilim insanı olma süreci hakkında öğrencilere rehberlik edildi. Ayrıca, kariyer yolculuğuna dair paylaşımlarla öğrencilerin soruları yanıtlandı.
Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Halil Gör, Şemdinli Cumhuriyet Ortaokulu ve Muş Hasköy Said Nursi İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirdiği “Rüzgar Enerjisiyle Elektrik Üretimi (Patentli İki Makine Örneği)” başlıklı söyleşisinde, yenilenebilir enerji teknolojilerinin önemine dikkat çekti. Öğrencilerle yapılan interaktif uygulamalar, enerji farkındalığını artırmayı hedefledi.
Spor Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Şükrü Bingöl, Muş’un Bulanık ilçesindeki Balotu Ortaokulu’nda gerçekleştirdiği sunumda; sağlıklı yaşam, dengeli beslenme, hijyen, çevre temizliği, teknoloji bağımlılığı, uyku alışkanlıkları, doğru giyim ve sporun fiziksel ve zihinsel sağlık üzerindeki etkilerine değinerek öğrencilerin yaşam kalitelerini artırmaya yönelik bilgiler aktardı.
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayşegül Ayyıldız Asil, Hakkâri Anadolu Lisesi’nde “Yapay Zeka Okuryazarlığı ve Akademik Dürüstlük Üzerine: Sorumlu Kullanım Mümkün mü?” başlıklı sunumunda, yapay zekanın etik ve bilinçli kullanımına yönelik farkındalık oluşturdu.
Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir Sağlam, “Dijital Okuma Becerisi: E-Öğrenme, Web 2.0 Araçları ve Okuduğunu Anlama Stratejileri” konulu sunumuyla dijital çağda okuma alışkanlıklarının nasıl şekillendiğini ve bu süreçte kullanılan araçların (MindMeister, Padlet, Kahoot! Quizlet) okuduğunu anlama becerilerine nasıl katkı sağladığını öğrencilerle paylaştı.
Türkçe Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Faruk Kayman, Van Bostaniçi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Şemdinli Sabri Özel Anadolu Lisesi’nde “Çocuk Kitapları ve Çocuğa Görelik” başlıklı sunumunda, çocuk edebiyatında “çocuğa görelik” ilkesinin önemi ile bilimsel düşünmeyi destekleyen kitapların seçimine dair öğrencilere yol gösterici bilgiler verdi.
Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hazal Yüksekkaya, Hakkâri ve Siirt’te “Matematiğin Amacı ve Önemi” başlıklı sunumlarında, matematiğin tarihsel gelişimini, günlük yaşamdaki yerini ve teknolojiyle olan ilişkisini vurgulayarak öğrencilerin bu alana yönelik ilgisini artırmayı hedefledi.
Türkçe Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Taha Yasir Cevher ise Şemdinli Şehit Tahir Töre Ortaokulu’nda gerçekleştirdiği “Yapay Zeka Uygulamalarıyla Kelime Öğretimi” başlıklı sunumunda, yapay zekanın eğitimdeki uygulamaları ile ChatGPT gibi araçların olumlu ve olumsuz yönlerini öğrencilerle paylaştı.
Son olarak, Üniversitemiz Çölemerik Meslek Yüksekokulu Dr. Öğr. Üyesi Engin Korkmaz, TÜBİTAK Bilim Söyleşileri kapsamında Batman ili Bayındır İlkokulu öğrencileriyle çevrim içi olarak bir araya geldi. Sunumunda, Hakkâri ilinin kültürel mirasına ilişkin öğrencilere kapsamlı bilgiler aktardı.
Üniversitemiz, TÜBİTAK Bilim Söyleşileri aracılığıyla öğrencilerin bilimsel bilgiye erişimini kolaylaştırmayı, düşünsel gelişimlerini desteklemeyi ve toplumsal farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir.