• Sertifika Başvuru
  • Sertifika ve Program Kurulumları
  • Sertifika Kaybedilmesi
  • İş Akışı Değiştirme
  • Yetkilendirme
  • Birim Açma/Kapama
  • Bilgi Güncelleme
  • Evrak İşlemleri
  • Evrak İptali

  • EBYS Personel Tanıtma İşlemleri

Konularında HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep Formu doldurarak hizmet envanteri tablomuzda belirtilen süre içerisinde tarafınıza teknik destek Başkanlığımız EBYS Şubesi tarafından verilecektir.

Hakkari Üniversitesinin öğrencilere sağladığı E-posta hizmeti için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

 

Kullanıcı Adı: ogrencinumaranız@hakkari.edu.tr (örnek: 123456789@hakkari.edu.tr )

Şifre:TC Kimlik Numaranız

 

Aşagıdaki linkte bulunan dokümanı takip ederek e-posta hesabınıza giriş yapabilirsiniz.
https://hakkari.edu.tr/Document/58/58-910202014278989.pdf  

İlk Tedarik:

  • Kullanıcı, ilk tedarik başvurusu talebi için HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep formu doldurur.
  • Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanları gelen online talep doğrultusunda Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu Sertifikasyon Merkezine talepde bulunur.

 

  • Kamu SM, talep üzerine, sertifika talebinde bulunanlara ön başvuru oluşturur ve kişilere başvurularını tamamlamaları için bilgilendirme e-postası gönderir.
  • Ön başvurusu oluşturulan kişiler Kamu SM Online işlemler sayfası Başvurularım menüsünden başvurusuna ulaşır.
  • Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra oluşan formu ıslak imzalı Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanlarına teslim edilir. Formun Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanları tarafından Kamu Sertifikasyon Merkezine bildirilmesi ile üretim başlar.
  • Üretim tamamlandıktan sonra Sertifika özel kurye aracılığı ile sertifika sahibine teslim edilir.

Yenileme / Süre Uzatımı:

  • Yenileme süreci, sertifikanın bitimine 6 ay kala başlatılabilir.
  • Kamu Sertifikasyon Merkezi, sertifika sahiplerine kayıtlı kurum e-posta adresleri üzerinden bildirim yapar.
  • Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahibi, yenileme başvurusu talebi için HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep formu doldurur.
  • Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanları gelen online talep doğrultusunda Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu Sertifikasyon Merkezine yenileme talebinde bulunur.
  • Kamu SM, talep üzerine, süresi dolan sertifika sahiplerine ön başvuru oluşturur ve kişilere başvurularını tamamlamaları için bilgilendirme e-postası gönderir.
  • Ön başvurusu oluşturulan kişiler Kamu SM Online işlemler sayfası Başvurularım menüsünden başvurusuna ulaşır.
  • Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra oluşan formu halen geçerli olan elektronik imzası ile imzalayarak başvurusunu tamamlar.
  • Sertifika süresi bitmişse süreci e-onaylı (daha önceden e-onay süreci kabul edildiyse) veya ıslak imzalı olarak gerçekleştirebilirsiniz. Başvuru formunuzu e-onaylı olarak tamamlayıp yenileme talebinizin anında Kamu SM sistemlerine ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
  • Yeni sertifika, kişinin aynı kurumdan aldığı önceki sertifikasının süresinin dolmasına son 3 ay kala üretilir ve önceki sertifikanın süresi dolmadan kullanıma açılamaz. Yani yeni üretilen sertifikanın başlangıç tarihi önceki sertifikanın bitim tarihi ile aynı olacak şekilde üretilir.

 

  • Mini Kart okuyucu, USB bellek boyutunda olup SIM kart boyutundaki kartlar için kullanılır.
  • Kullanıcı, başvuru talebi için HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep formu doldurur.
  • Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanları gelen online talep doğrultusunda Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu Sertifikasyon Merkezine MİKO tedarik talebinde bulunur.
  • Kamu Sertifikasyon Merkezince üretimi yapılan MİKO, Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanlarına teslim edilir.
  • Başkanlığımız EBYS Şubesi çalışanları Taşınır Mal Yönetmeliği usullerince kişiye MİKO teslimini sağlar.

 

  • https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ sayfasından işletim sistemi ve kart okuyucu bilgilerinize göre seçimleri yaparak sürücüleri bilgisayarınıza indirin.
  • Yine aynı sayfada bulunan videolara bakarak kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.
  • Sorun yaşarsanız HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep Formu doldurarak Başkanlığımız EBYS şubesi çalışanlarından destek alabilirsiniz.

 

 

 

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na kayıtlı tüm öğrencilere @hakkari.edu.tr uzantılı e-posta hizmeti standart olarak verilmektedir.

 

İlk defa giriş yapacaklar için;

  • E-posta Kullanıcı Adınız: ogrencino@hakkari.edu.tr
  • Şifre T.C. Kimlik Numaranız olacaktır. (İlk defa giriş yaptıktan sonra bu şifre değiştirilmelidir.)

Kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapabilirsiniz.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na gelmeniz,

  • E-Posta ve Şifre Talep Formu ile başvuru yapmanız gerekmektedir. (İlgili Form tarafımızdan verilecektir.)

E-Posta giriş ekranında sol alttaki Şifremi Değiştir Buradan 'a tıklayıp şifre değiştirme işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

E-Posta giriş ekranındaki > Şifremi Unuttum 'a tıklayın

Kullanıcı adınız, T.C. Numaranız ve Cep Telefon Numaranızı girdiğinizde MERNİS üzerinden kontrol edilecek. Ve size yeni bir şifre SMS ile verilecektir.

Bilgileri doğru girdiğiniz halde SMS gelmediyse Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 'na gelerek yeni şifrenizi alabilirsiniz.

Mail alt yapısı olarak GoogleMail kullanılmıştır. Bu sebeple Google Drive'da 15 GB'lık depolama alanını ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

Cihazınızın kablosuz özelliğinin açık olduğundan emin olun.

Kablonun bir ucunun pc ye diğer ucunun ethernet prizine takılı olduğundan emin olunuz.

Personel iseniz;

HuBis sistemine Hakkari Üniversitesi mail hesabınızla giriş yapıp online Teknik Destek Talep Formu ile destek talebinde bulunabilirsiniz.

  • Yazdırırken doğru yazıcının seçildiği kontrol edilir.
  • Bilgisayarın ağ bağlantısı kontrol edilir.
  • Açık dokümanlar kaydedilerek bilgisayar yeniden başlatılır ve tekrar denenir.
  • Sadece Adobe Reader'da bir dokümanda sorun yaşanıyorsa, program yazdırma özellikleri penceresinde "Resim olarak yazdır." seçeneği seçilir.
  • Print Spooler servisinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilir;
    -Çalışıyorsa durdurulup "System32\Spool" klasörü içindeki dosyalar silinir ve servis yeniden başlatılır.
    -Çalışmıyorsa çalıştırılır ve başlama durumu "Otomatik"e alınır.
  • Başka programdan başka bir şeyi yazdırmak denenir. Yazıcı kaldırılıp tekrar kurulur.

Yazıcı üzerindeki uyarılar ve kablo bağlantıları ile IP adresi kontrol edilir. Yazdırma tekrar denenir.

  • USB kablonun fiziksel durumu kontrol edilir. Başka bir kabloyla denenir.
  • Yazıcı üzerindeki uyarılar ve kablo bağlantıları kontrol edilir. Yazdırma tekrar denenir.
  • Yazıcı düğmesinden kapatılarak 5 dakika kadar beklenip tekrar açılır. Sorunsuz açılışını tamamladığı, uyarı vermediği kontrol edilir. Yazdırma tekrar denenir.
  • Yazıcı "Fuser" hatası veriyorsa ve taşınabilir bir bilgisayara bağlıysa bağlantı derhal sökülür. Yazıcı elektrik bağlantısı kesilir ve en az 45 dakika beklendikten sonra açılarak kontrol panelinde hata verip vermediği kontrol edilir. Hata vermiyorsa mümkünse bir masaüstü bilgisayara kurulumu yapılarak yazdırma işlemi test edilir. Hatasız yazdırılabilmesi durumunda dizüstü bilgisayara tekrar bağlanarak test edilir.
  • Bilgisayar varsa zararlı yazılımlardan temizlenmelidir.
  • Yazıcı kaldırılıp tekrar kurulur.

 

E-posta adreslerinde değişiklik yapılamamaktadır. Eski mail adresi iptal edilip yeni mail adresi talep edilebilir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na  E-Posta ve Şifre Talep Formu ile müracaat etmeniz gerekiyor. (İlgili Form geldiğinizde verilecektir.)

Biriminiz tarafından göreve başlama yazınızın yazılması halinde Personel Daire Başkanlığı' na şahsen müracaat etmeniz durumunda EBYS hesabınız oluşturulacaktır.

Sizden istenilebilecek bilgiler ad-soyad, TC kimlik no, bağlı olduğu birim, unvan, sicil no ve telefon numarası bilgilerinizdir.

HUBİS üzerinden online EBYS Destek Talep Formu doldurmanız halinde şifrenizi EBYS Şubemizi arayarak alabilirsiniz.

Sunulan hizmet içinde bilgi güvenliği mekanizmaları bulunmaktadır. Ancak hiçbir güvenlik çözümü %100 güvenliği garanti etmemektedir. Tanımadığınız mailleri açmamanızı ve bilgi güvenliği uyarılarına dikkat etmenizi öneririz.

Personel Daire Başkanlığına üst yazı ile söz konusu değişimi bildirerek yeni tanımlamanın yapılmasını talep etmeniz gerekmektedir.

Kamu Sertifikasyon Merkezinin 444 5 576 numaralı telefonunu arayarak cep telefonu bilginizi güncelleyebilirsiniz.