Misyonumuz ve Vizyonumuz

Misyonumuz
 
   Hakkari Özel Eğitim Topluluğu (HÖZET) olarak misyonumuz, özel eğitim alanındaki gelişmeleri ve araştırmaları takip ederek başta Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin bilimsel etkinliklerden haberdar olmasını sağlamaktır. Topluluğa üye olan öğrencilerle birlikte akademik, sosyal ve kültürel tam katılım ilkesiyle iş birliği içerisinde hareket etmektir. Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü öğretim elemanları ile birlikte sosyal sorumluluk, farkındalık gün ve haftalarında aktif rol alarak, etkinliklerin düzenlenmesi, yerel yönetimler ve başta Hakkari İli olmak üzere sivil toplum kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ile üniversitenin düzenlediği seminer, sempozyum, konferans gibi etkinliklerin duyuru, takibi ve katılım süreçlerini planlamaktır. Ayrıca özel eğitim öğretmen adaylarının ihtiyaç duyduğu alanlardaki güncel gelişmeleri içeren etkinlikler oluşturmaktır.
 
Vizyonumuz
   Hakkari Özel Eğitim Topluluğu (HÖZET) olarak vizyonumuz, Özel Eğitim Öğretmenliği Bölüm öğrencilerinin hak temelli eğitim anlayışına dayalı bilimsel dayanaklı uygulamaları rehber alarak eğitim-öğretim yapmasını ve meslekte hesap verilebilirlik ilkesi ile çalışma ilkesini desteklemektir. Özel eğitim hizmetlerinin niteliğinin artırılması amacıyla, özel eğitim öğretmen adaylarının mesleki yeterliklerinin geliştirilmesini savunur.
   HÖZET sosyal sorumluluk çalışmalarında, özel gereksinimli bireylerin ailelerine yönelik haklara dikkat çeker, yasal düzenlemelere dayalı eğitim uygulamalarının önemine yer verir. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gözlem, kurum deneyimi, öğretmenlik uygulamaları derslerinde, okul idaresi ve öğretmenler ile iş birliği kurar.
   Yasal haklar gereği öğretimsel uyarlamalar ile özel gereksinimli bireylerin eğitim ortamlarında tam katılımını destekleyici farkındalık çalışmaları düzenler. Özel gereksinimli çocuk ailelerine ve toplumun diğer üyelerine yönelik özel gereksinimli çocukların da toplumdaki diğer bireyler gibi bağımsız, üretken ve toplumun aktif birer üyesi olabileceğini benimsetmeyi hedefleyen etkinlikler düzenler.