Öğrenci kayıt işlemleriniz yapıldıktan sonra öğrenci bilgi sistemi üzerinden YÖKSİS ASAL işlemleri yapılmaktadır. Tecil işlemleriniz 29 yaşına kadar yapılabilmektedir.
Öğrenci e-mail adresleri öğrencino@hakkari.edu.tr uzantılı öğrenci numarası üzerinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.
Üniversitemizde belli bölümler üzerinden Üniversite Senato kararı ile yaz okulu açılmakta olup, farklı üniversitelerde açılan yaz okulundan alınabilmektedir.
İlgili bölümüm öğretim elemanı öğrenci danışmanlığını yapar. Kayıtlı ve yeni kayıt yapan öğrencilere rehberlik etmekte olup, öğrenciler ile ilgili tüm iş ve işlemleri yapmaktadır. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden giriş yapılarak danışmanın kim olduğu öğrenilir.
Öğrenciye ait ders muafiyeti yapılmaktadır. Yeni kayıt yapan, yatay geçiş yapan öğrenciler sistem üzerinde başvuru yapabilir ve ÇAP öğrencileri ise bölümün öğrenci işlerine başvuru yapabilir yapılan başvurular muafiyet komisyonu tarafından değerlendirilmektedir. Değerlendirme sonuçları öğrenci bilgi sistemi üzerinden öğrencinin transkriptine yansıtılmaktadır.
Öğrenciler derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadırlar. Teorik derslerin % 30’undan, uygulamaların % 20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenciler o dersten başarısız sayılır.
Öğrenci bilgi sistemi üzerinden e-devleti ile https://obs.hakkari.edu.tr/ adrese giriş yapabilir.
Öğrencilerin mezuniyet işlemler yapıldıktan sonra öğrenci e-devlet üzerinden geçici mezuniyet belgesini alabilir. Asıl diplomayı şahsen veya vekalet yolu ile kendi öğrenci işleri biriminden alabilir. Diplomasını kaybeden öğrenci ilgili öğrenci işleri birimine başvuru dilekçesi ve diplomasını kaybettiğine dair gazete ilanı ile başvura bilmektedir.
Bir öğrencinin bir dersten aldığı ağırlıklı puanı, o dersin kredisi ile o dersin başarı notu katsayısının çarpımıdır. Genel not ortalaması, alınan bütün derslerin ağırlıklı puan toplamının, derslerin kredileri toplamına bölünmesiyle bulunur. Elde edilen ortalama, virgülden sonra iki haneli olarak gösterilir.
Öğrenciler ile ilgili yönetmelik ve yönergeler üniversitemizin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı sayfasında bulunmaktadır.
Ortak ve zorunlu dersler de dâhil olmak üzere, tüm dersler akademik ortalamaya dâhildir.
Stajlar not ortalamasına dâhil edilmez. Başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Uygulamaya yönelik bir çalışma olup, mezuniyet için zorunludur.
Bitmemiştir. Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde seçerek danışmanı ile görüşüp onaylatması gerekir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur.
Harç miktarı öğrencinin yatıracağı katkı payı miktarını gösterir ve Bakanlar Kurulunca belirlenir. Üniversitede, öğrenci başına düşen cari hizmet maliyetleri, yükseköğretim programlarının özellikleri göz önüne alınarak ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. Birinci öğretimde zamanında mezun olamayan öğrencilerden her bir dönem katkı payı alınır. İkinci öğretim ve uzaktan öğretimde ise her dönem için öğrenim ücreti alınır. Yabancı uyruklu öğrencilerden, birinci veya ikinci öğretim ayırımı yapılmadan, her bir dönem için öğrenim ücreti alınır.
Mezun olan bir öğrenci e-devlet üzerinden mezuniyet transkriptini alabilir. Veya mezun oldukları bölümün öğrenci işlerinden alabilir.
Öğrenci bir önceki eğitim-öğretim yılındaki BB'den daha düşük not aldığı ders/dersleri not yükseltmek için tekrar alabilir. Bu durumda alınan son not geçerli olur.
Öğrenciler şifreleri ile oturum açtıktan sonra yine kendi kontrol panelleri ile şifrelerini değiştirebilirler.
Öğrenci Bilgi Sistemine girdikten sonra “Şifremi Unuttum” kısmına tıkladığınızda karşınıza gelecek bilgileri doldurunuz. Ardında “Şifremi Getir” kısmına bastığınızda şifrenizi öğrenmiş olursunuz.
Öğrenci kimliği kaybedildiğinde ilk olarak yerel veya ulusal herhangi bir gazeteye kayıp ilanı verilir. Daha sonra bu ilanın kendisi ve dilekçe ile biriminiz dekanlık/müdürlüğüne başvurmanız gerekir. En kısa zamanda yeni kimliğiniz basılarak akademik biriminize gönderilir.
Sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş takvim günü içinde, sonuçlara ilgili birim yönetimine maddi hata gerekçesiyle yazılı olarak itiraz edilebilir. Dersi veren öğretim elemanı en geç üç iş günü içerisinde itirazı değerlendirir. Sınav sonuçlarında maddi hataların düzeltilmesi dışında değişiklik yapılamaz. İtirazlar, dersi veren öğretim elemanınca yapılacak incelemeden sonra ilgili yönetim kurulunca karara bağlanır.
Devam koşulunu yerine getirmiş olduğu tek dersten başarısız olan öğrencilere, dilekçe ile başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak üzere bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde tek ders sınavı açılır. Tek ders sınavı güz ve bahar dönemlerinde bütünleme sınavlarından sonra yapılır. Dilekçe ile müracaat edip sınava girmeyen öğrenci tek ders sınav hakkını kullanmış sayılır.
Mezun olduğu ilgili öğrenci işlerine başvuru yapabilir. İşlemler bitirildikten sonra diplomasını elden teslim alabilir.
Yapılan ders seçimlerinde 30 AKTS göz önünde bulundurularak ders seçimi yapılır. Danışmanının değerlendirmesi sonucunda ders kaydının onaylaması yapılır.
Meslek Yüksek Okullarında dördüncü yarıyılın sonunda, fakültelerde sekizinci yarıyılın sonunda tüm dönemlerde alınan derslerin başarılması gerekir.
Disiplin cezaları Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğinde belirtilmiştir. (Hakkâri Üniversitesi web sayfasındaki Yönetmelik-Yönergeler başlığı altında Yönetmeliğe ulaşılabilir)
Meslek Yüksek Okullarında dördüncü yarıyılın sonunda, fakültelerde sekizinci yarıyılın sonunda tüm dönemlerde alınan derslerin başarılması gerekir.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) bir akademik denklik sistemi olup, temel amacı farklı ülkelerin eğitim kurumlarında öğrenim gören değişim öğrencilerinin aldıkları derslerin sonuçlarının olabildiğince adil bir biçimde ilgili kurumlarca karşılıklı olarak tanınmasını sağlamaktır.
Yüksekokulumuzda ise isteğe bağlı hazırlık sınıfı olarak bulunmaktadır. Hazırlık sınıfını seçen öğrenciler 1 yıl boyunca yabancı diller yüksekokulunda eğitim-öğretimine devam edebilir.
Kayıt dondurma işlemlerini yapmak isteyen öğrenciler başvuru dilekçesi ve mazeretin belirten belge ile ilgili öğrenci işlerine 1 dönem veya 1 yıl olmak üzere başvuru yapılabilir. Değerlendirme sonucunda yönetim kuruluna sunulur. Alına yönetim kurulu öğrenci işleri daire başkanlığına gönderilir.
(1) Öğrenciler her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde, ilgili birimin belirleyeceği esaslara ve ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenen miktardaki katkı payı ve öğrenim ücretinin yanı sıra 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre hesaplanan kredi başına ödenecek katkı payı veya öğrenim ücreti miktarları dikkate alınarak, kayıt yenileme işlemlerini yaparlar. ( Dönem uzatan öğrenciler için)
(2) Kayıt ve kayıt yenileme işlemleri sırasında katkı payı ve öğrenim giderlerini ödemeyen öğrencinin kaydı yapılmaz ve yenilenmez. Ayrıca ders kaydını yaptırmayan, sadece katkı payı ve öğrenim giderlerini yatırmış öğrenci kayıt yenilemiş sayılmaz.
(3) Belirtilen süreler içinde kaydını yeniletmeyen öğrenci, o yarıyıldaki derslere giremez. Bu süre öğrenim süresinden sayılır.
(4) Öğrenciler, bir yarıyılda ortak ve zorunlu dersler dâhil olmak üzere en fazla 35 kredilik derse kayıt yaptırabilirler. Kayıtlarını yenilerken öncelikle alt yarıyıldan başarısız oldukları dersler ve hiç almadıkları dersleri almak koşuluyla 35 krediyi aşmayacak şekilde derslere kayıt yaptırabilirler.
(5) Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde seçerek danışmanı ile görüşüp onaylatması gerekir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur.
(6) Danışman onayı alınmak koşulu ile öğrenciler, öğrenimleri süresince genel not ortalamasını yükseltmek amacıyla, daha önce kayıt yaptırıp başarılı oldukları derse tekrar derslerin açıldığı yarıyıllarda 35 krediye kadar kayıt yaptırıp tekrarlayabilirler.
Bağlı bulunduğu öğrenci işlerine öğrenci bilgi sistemi üzerinden talep dilekçesi ile başvuru yapabilir. İlgili öğrenci işleri kayıt sildirme işlemleri yapar.
Yükseköğretim kurumları arasında ve Üniversite içerisinde eş değer programlar arasında yapılan yatay geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Yatay geçiş yapan öğrencinin öğrenim süreleri, öğrencinin geldiği yükseköğretim kurumunda kullandığı süreler toplamına katılarak hesaplanır. Kontenjanlar ve başvuru süreleri akademik takvimimizde mevcuttur.
Kayıt sildirme ve mezun olma halinde ilişik kesme işleminden sonra lise diplomanızı ilgili birimin öğrenci işlerinden alabilirsiniz.
Yükseköğretim kurumları arasında ve Üniversite içerisinde eş değer programlar arasında yapılan yatay geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Yatay geçiş yapan öğrencinin öğrenim süreleri, öğrencinin geldiği yükseköğretim kurumunda kullandığı süreler toplamına katılarak hesaplanır. Kontenjanlar ve başvuru süreleri akademik takvimimizde mevcuttur.
Evet yayınlanıyor. Öğrencilerimizin notlarını görebilmesi için kendi şifresi ile sisteme giriş yapması gerekmektedir.
Üniversitemizin ERASMUS koordinatörlüğünden bilgi alınabilir.
Kayıt tarihleri içerisinde mazereti dolayısıyla kaydını yaptıramayan öğrenci, mazeretini belirten dilekçe ile birlikte okul öğrenci işleri bürosuna müracaatını yapar. Okul Yönetim Kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrencilerin geçen süre devamsızlığından sayılmak kaydıyla Yönetim Kurulu Kararları Rektörlük Makamına sunulur. Uygun görülürse ders kayıtları yapılır.
Bağlı bulunduğu öğrenci işlerine öğrenci bilgi sistemi üzerinden talep dilekçesi ile başvuru yapabilir. İlgili öğrenci işleri kayıt sildirme işlemleri yapar.
Kayıt tarihleri içerisinde mazereti dolayısıyla kaydını yaptıramayan öğrenci, mazeretini belirten dilekçe ile birlikte okul öğrenci işleri bürosuna müracaatını yapar. Okul Yönetim Kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrencilerin geçen süre devamsızlığından sayılmak kaydıyla Yönetim Kurulu Kararları Rektörlük Makamına sunulur. Uygun görülürse ders kayıtları yapılır.
Kayıt yenileme işlemleri sırasında yapılacak yanlışlıklar üniversitemiz akademik takvimde belirtilen ders ekleme, bırakma ve danışman onayı tarihlerinde danışman öğretim elemanı yardımı ile düzeltilebilir.
İlk kayıt tarihleri arasında kaydını yaptırmayan öğrenci, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır.
İlk kayıt İşlemlerini öğrenci kendisi yapabilir. Üniversitemizde noter vekâletiyle kayıt yapılmamaktadır.
Yurt başvurularınızı Yurt Kur WEB sayfası üzerinden www.kyk.gov.tr adresine yapmanız gerekiyor.
İlk kayıt tarihi ÖSYM tarafından yerleştirme kılavuzunda belirtilmektedir. Ayrıca Üniversitemizin web sayfasında yayınlanır.