Üniversitenize Kaydımı Nasıl Yapabilirim?
-ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin Üniversitemize kayıtları (Güzel Sanatlar Fakültesi programları ve Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programları hariç) E-Devlet www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden E-kayıt yolu ile yapılmaktadır. E-kayıt yapılan ekrandan kayıt işleminin başarı ile tamamlandığına dair belge çıktısı alınmaktadır.

-E-kayıt yapamayan veya e-kayıt yapmasına engel durumu olanlar ise Üniversitemize şahsen gelerek veya noterden alınmış vekalet ile vekil göndererek kayıt işlemlerini gerçekleştirebilirler.

Üniversitenize Kayıt Tarihleri Ne Zamandır?
-Üniversitemiz fakültelerine ve meslek yüksekokullarına ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin yerleştikleri programa kayıt tarihleri ve kayıt yerleri ÖSYM sonuç belgelerinde belirtilmektedir. Kayıt için ayrıntılı bilgi kayıt tarihlerinde www.hakkari.edu.tr adresindeki “DUYURULAR” kısmında ayrıca yayınlanmaktadır.
E-Kayıt Yapmak İçin Üniversiteye Gelmem Gerekir mi?
-Üniversite kaydını e-devlet kapısı üzerinden gerçekleştiren öğrencilerin kayıt için Üniversitemize ayrıca gelmelerine gerek yoktur.
- Güzel Sanatlar Fakültesi programları ve Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programları hariç olmak üzere e-kayıtlar e-devlet kapısı üzerinden, üniversiteye gelmeden yapılmaktadır.
E-Devlet Üzerinden Kayıt Yaptırdım, Evraklarımı Ne Zaman ve Nasıl Teslim Edeceğim?
-E-devlet kapısı üzerinden Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerimizden ayrıca herhangi bir belge istenmemektedir.
Kayıt Sırasında Sağlık Raporu İstiyor Musunuz?
-Üniversitemizde halihazırda sadece Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programlarında kayıt sırasında sağlık raporu istenmektedir.

Üniversitenizi Kazanarak İlk Kayıt Yaptırdığım Dönem Ders Kaydı Yaptırmam Gerekir Mi?
-Üniversitemizi kazanarak ilk kayıt yaptırdığınız yılda ders kaydı yaptırmanız gerekir. Ders kayıt işlemleri için Öğrenci Bilgi Sistemine https://giris.turkiye.gov.tr/ web adresinden ulaşabilirsiniz.
-Ders kayıt işlemleri için ilgili videoya https://www.youtube.com/watch?v=LooyoTUkaBc web adresinden ulaşabilirsiniz.
Ders Kayıtlarını Hangi Tarihler Arasında Yapmam Gerekir?
-Ders kaydınızı Üniversitemiz akademik takvimde ders kayıt için belirlenen süre aralığında yapmanız gerekir. Akademik takvime Üniversitemiz  https://hakkari.edu.tr/akademiktakvim web adresinden ulaşabilirsiniz.

Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) Nedir?
-Öğrenci Bilgi Sistemi öğrencilerimizin ders bilgilerini ve notlarını takip edebildiği, ders kaydı ve diğer başvurularını gerçekleştirdiği öğrenci otomasyon sistemidir. OBS üzerinden kayıt olduğunuz andan mezun olana kadar tüm ders işlemlerinizi yürütebilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemine Nereden Girebilirim?
-Öğrenci Bilgi Sistemine Üniversitemiz web adresindeki hızlı erişim sekmesi üzerinden giriş yapılabilir. Öğrenci Bilgi Sistemine giriş web linki https://obs.hakkari.edu.tr şeklindedir.
OBS Öğrenci Şifremi Unuttum, Ne Yapmalıyım?
-Üniversitemizde Öğrenci Bilgi Sistemi’ne e-devlet kapısı üzerinden giriş yapılabildiği için öğrencilerimiz e-devlet şifresini kullanarak sisteme giriş yapmaktadır. Şifre unutulduğunda e-devlet kapısındaki “şifremi unuttum” kısmından veya PTT şubelerinden yeni şifre talebinde bulunulabilir.

Ders Kaydımı Ne Zaman ve Nasıl Yapmalıyım?

-Üniversitemizde, akademik takvimde belirtilen ders kayıt süresi içerisinde tüm öğrenciler öğrenci bilgi sistemi (otomasyon) üzerinden ders kaydını tamamlamak zorundadır. Ders kayıt işlemlerinden mevzuat gereği öğrenci sorumludur. Ders kayıt işlemleri için Öğrenci Bilgi Sistemine https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/ web adresinden ulaşabilirsiniz.

-Ders kayıt işlemleri için ilgili videoya  https://www.youtube.com/watch?v=LooyoTUkaBc web adresinden ulaşabilirsiniz.

Hangi Dersleri Seçmem Gerekiyor?

-Ders kayıt sırasında öncelikli olarak önceki yıllarda ilgili dönemde hiç alınmayan veya alınarak başarısız olunan derslerin alınması zorunludur.

-Öğrenciler ders kayıt dönemlerinde (Güz ve Bahar yarılı, açılırsa Yaz Okulu) karşılaşılan sorunlarda danışmanından veya birim öğrenci işleri personelinden ayrıntılı bilgi alabilirler.

Üst Yarıyıldan Ders Alabilir Miyim?

-Öğrenciler ikinci yıldan itibaren bir önceki yıl alması gereken tüm dersleri almış ve başarmış olması ve genel not ortalamasının 3.00 ve üzerinde olması halinde ders kaydı yaptığı yarıyılda bir üst sınıftaki aynı yarıyıl derslerinden de alabilir.

-Ders kaydı yapılan yarıyıl dersleri ile üst yarıyıldan alınan derslerin ders programında çakışmaması kaydı ile alınan derslerin toplamı 40 AKTS’den çok olamaz.

Bir Yarıyılda En Az ve En Fazla Kaç AKTS’lik Ders Alabilirim?

-Bir yarıyılda, varsa önceki yarıyıllardan alınmayan veya alınıp başarısız olunan dersler dahil olmak üzere alınan derslerin toplam AKTS’si 30’dan az ve 40’tan fazla olamaz.

Ders Ekleme/Bırakma (Ekle-Sil) Nedir ve Nasıl Yapılır?

-Dersler başlamadan önceki hafta ders kaydını tamamlayan öğrenciler derslerin başladığı ilk haftada akademik takvimde belirtilen tarih aralığında aldıkları derslerde danışmanları aracılığıyla değişiklik yapabilirler. Yapılan ders değişiklikleri danışman onayından sonra kesinleşir.

Ders ve Sınav Yoklama Listesinde İsmim Görünmüyorsa Ne Yapmalıyım?

-En kısa sürede danışmanınıza ve kayıtlı olduğunuz Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Enstitü öğrenci işlerine durumu bildirmeniz gerekmektedir.

ANO Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

-Ağırlıklı Not Ortalaması (ANO) ilgili yarıyılda alınan her bir dersin kredisi ile dersin harf notu katsayısının çarpımı sonucu elde edilen tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir.

AGNO nedir ve nasıl hesaplanır?

-Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ise öğrencinin kayıt olduktan itibaren aldığı tüm dersler için her bir dersin kredisi ile dersin harf notu katsayısının çarpımı sonucu el edilen bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir.

Üniversitenize Yatay Geçişler Nasıl Olmaktadır?

-Yatay geçişler, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ilan edilen başvuru tarihlerinde yapılmaktadır.
-Yatay geçişler kurumlararası (yurt içi-yurt dışı) ve merkezi yerleştirme (ek madde-1) vb. şeklindedir.
-Başvuruların şekli ve başvuru tarihleri üniversitemizin web adresinde duyuru şeklinde yayınlanmaktadır. Duyuruları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının https://www.hakkari.edu.tr/oidb/tr web adresinden de takip edebilirsiniz.
- Başvurular https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/hoa_app/ web adresi üzerinden alınmaktadır. Üniversitemiz öğrencisi olmayan adaylar yeni hesap oluşturmak suretiyle başvurabilmektedir.
-Üniversitemizde şahsen veya posta yolu ile yatay geçiş başvurusu alınmamaktadır.
Kurumlararası Yatay Geçiş Nedir ve Ne Zaman Yapılır?
-Yurt içi veya yurt dışı Üniversitelere kayıtlı olan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden başka bir üniversitedeki aynı düzeydeki eşdeğer diploma programına, ilan edilen başvuru tarihlerinde, kontenjanlar ve başvuru koşullarına göre yapılan yatay geçiştir.
-Kurumlar arası yatay geçişler her yıl genel olarak lisans ve ön lisans programlarına güz yarıyılı için Temmuz-Ağustos ayları içinde, ön lisans programlarına bahar yarıyılı için ocak-şubat ayları içinde, Üniversitemizin web sayfasında ilan edilen duyurudaki başvuru tarih aralığında, başvuru şartları ve kontenjanlara göre online yatay geçiş başvuru sistemi üzerinden duyuruda istenilen belgeler yüklenerek yapılmaktadır.
Merkezi Yerleştirme Puanı İle Yatay Geçiş (Ek Madde-1) Nedir ve Ne Zaman Yapılır?
-Lisans ve Ön lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin kayıtlı oldukları Üniversiteye yerleştiği ve kayıt oldukları yıldaki yerleşme puanının başka bir Üniversitedeki aynı veya farklı bir programın taban puanına eşit veya yüksek olması halinde, ilan edilen başvuru tarihlerinde, kontenjanlar ve başvuru koşullarına göre yapılan yatay geçiştir.
-Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçişler (Ek madde-1) her yıl güz yarıyılı için 01-15 Ağustos tarihleri arasında yapılmaktadır. Bahar yarıyılı için Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş (Ek madde-1) ile öğrenci alınıp alınmayacağı Üniversitelerin tercihinde olduğundan hangi programlara öğrenci alınıp alınmayacağı ve kontenjanlar Üniversite Senatosu kararı ile belirlenmektedir.
-Başvurular Üniversite web sayfasında ilan edilen duyurudaki başvuru tarihlerinde, başvuru şartları ve kontenjanlara göre online yatay geçiş başvuru sistemi üzerinden duyuruda istenilen belgeler yüklenerek yapılmaktadır.

Derslerden Muafiyet Nedir ve Nasıl Yapılır?
-Üniversitemize YKS/DGS vb. yöntemlerle kayıt olan öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemindeki intibak başvuru modülünden müracaat etmeleri halinde, daha önce başka bir Üniversitedeki ön lisans, lisans veya lisansüstü programda aldığı ve başarılı olduğu eş değer derslerin uygun görülenlerinden muaf sayılmasıdır. Muaf olunan dersler not yükseltmek amacıyla tekrar alınamaz.
Üniversitenize Kayıt Yaptırmadan Önce Hangi Derslerden Muaf Olacağımı Öğrenebilir Miyim?
-Muafiyet işlemleri öğrencilerin kayıt olduktan sonra öğrenci bilgi sistemindeki ilgili modülden müracaat etmeleri halinde muafiyet komisyonları tarafından yapılacak inceleme sonucu gerçekleşen bir işlem olduğundan üniversiteye kayıtlı olmayan öğrenciler muafiyet başvurusu yapamazlar. Bu nedenle üniversiteye kayıt olmadan önce muaf olunabilecek derslerin öğrenilmesi mümkün değildir.
-Ancak fikir vermesi açısından öğrenciler Bologna Bilgi Paketindeki ders ve ders içeriklerini inceleyerek karşılaştırma yapabilirler. Bologna Bilgi Paketine erişim linki https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx şeklindedir.
Muafiyet Başvurusu Ne Zaman Yapmalıyım?
-Öğrenciler muafiyet başvurularını Üniversitemize kayıt tarihlerinden itibaren 15 (on beş) gün içinde yapabilirler. Muafiyet başvuruları süresi dahilinde bir kere yapılır. Daha sonra yapılacak muafiyet talepleri kabul edilmez.
Muafiyet Başvurusu Yaptım, Muafiyet Başvurum Sonuçlanıncaya Kadar Muhtemel Muaf Olacağım Ders/Derslere Kayıt Yaptırıp Devam Etmeli Miyim?
-Muafiyet talebinde bulunan öğrenciler muafiyet başvurusu sonuçlanıncaya kadar aldığı tüm derslere devam etmek zorundadırlar.
-Muafiyet sonucu öğrencinin muaf olduğu dersler öğrenci işleri tarafından Öğrenci Bilgi Sistemine işlenir ve muaf olunan dersler öğrencinin ders kaydından çıkarılır. Muafiyet sonrası öğrencinin intibakı bir üst sınıfa yapılmışsa öğrencinin ders kaydı öğrenci işleri tarafından yeniden düzenlenir. Öğrenci derslerin takibini OBS üzerinden takip edebilir.
-Muafiyet sonrası öğrencinin ders kaydının yeniden düzenlenmesi sadece muaf işlemi yapılan yarıyılda öğrenci işleri tarafından yapılır, mezun oluncaya kadar diğer tüm yarıyıllarda öğrenci ders kaydını kendisi yapmak zorundadır.
Ders Muafiyeti ve İntibak İçin Detaylı Bilgiye Nereden Ulaşabilirim?
-Öğrenciler, ders muafiyeti ve intibaklar hakkında mevzuat bilgisine Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının web adresindeki ‘’mevzuat’’ kısmından ulaşabilirler. Muafiyet ve İntibak yönergesinin web linki https://www.hakkari.edu.tr/oidb/tr/sayfa/detay/2978/hakkari-universitesi-muafiyet-ve- intibak-islemleri-yonergesi şeklindedir.

Üniversitenizde Hazırlık Sınıfı Olan Bir Programa Kaydoldum. Hazırlık Sınıfından Muaf Olabilir Miyim?
-Üniversitemizde hazırlık sınıfından muaf olup birinci sınıfa geçmek isteyen öğrenciler için yabancı dil hazırlık sınıfı muafiyet sınavları yapılmaktadır. Öğrenciler kayıt işlemlerini gerçekleştirdikten sonra birim öğrenci işleri ile iletişime geçerek Üniversitemiz akademik takvimde tarihi belirtilen yabancı dil hazırlık muafiyet sınavına girmek için başvuruda bulunabilirler.
Hazırlık Sınıfından Muaf Olmak İçin Sınavlardan Kaç Puan Almam Gerekiyor?
-Muafiyet/Yeterlik sınavı başarı notu 100 üzerinden 70 (yetmiş)’tir. Başka bir üniversitede hazırlık eğitimini alıp başarıyla tamamlayanlar da yabancı dil hazırlık sınıfından muaf olabilirler.
-Ayrıca öğrencilerimiz; Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları, YDS yada eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarında, yapıldığı tarihten itibaren 3(üç) yıl geçmemesi şartıyla;
Arapça için;
YDS: 60
YÖKDİL: 60
Almanca için;
YDS: 50
YÖKDİL: 70
TestDaF: 3 (Ortalama)
Goethe Zertifikat: B1
TELC Deutsch: B1
İngilizce için:
YDS: 70
YÖKDİL: 70
TOEFL IBT: 80
TOEFL PBT: 500
ve üstü puan almış ise hazırlık sınıfından muaf sayılırlar.

Katkı Payı/Öğrenim Ücreti (Harç) Kimler Ödeyecek?
-Birinci öğretim öğrencilerimiz normal öğrenim süresince katkı payı (harç) ödememektedir. Bu öğrenciler adına katkı payları Devlet tarafından karşılanır.
Üniversitenizi Kazandım Ancak Farklı Bir Üniversitede Farklı Bir Düzeyde Kaydım Bulunmakta, Üniversitenize Katkı Payı Öder Miyim?
-Üniversitemize kayıt olmadan önce başka bir devlet üniversitesinde kaydı olan öğrenciler katkı payını ders kayıt dönemlerinde kendileri ödemek zorundadır.
Yabancı Uyruklu Öğrenciler ve İkinci Öğretim Öğrencileri Öğrenim Ücreti Öder Mi?
-Yabancı uyruklu öğrenciler ile İkinci öğretim (lisansüstü) öğrencileri öğrenim ücreti (harç) ödemektedir. Katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi gereken öğrenciler ödemelerini ilgili dönem ders kayıt zamanında ödeyeceklerdir. Bu konuda daha detaylı bilgiye üniversitemiz “Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı” ile iletişime geçerek ulaşabilirsiniz.

İzinli Sayılma (Kayıt Dondurma) Başvurusu Nereye ve Nasıl Yapılır?
-Öğrencinin izin (kayıt dondurma) isteme nedenini belirten dilekçe ile kayıtlı olduğu Enstitü/Fakülte/Meslek Yüksekokulu’na, Üniversitemizin akademik takviminde kayıt dondurmak için belirlenen tarih aralığında başvuruda bulunması gerekmektedir.
En Çok Kaç Dönem Kayıt Dondurabilirim?
-İlgili Yönetim Kurulu Kararı ile haklı ve geçerli nedenler ile bir defada en çok iki yarıyıl süre ile izin verilebilir. İzinli sayılan süre azami öğrenim süresinden sayılmaz. Bu izin, toplam öğrencilik süresinde dört yarıyılı geçemez, bu şekilde izin alan öğrenci, derslere devam edemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.
Kayıt Dondurduğum Döneme Ait Katkı Payı/Öğrenim Ücreti Ödemeli Miyim?
-Kayıt dondurma başvuru süresi içinde başvuran ve izinli (kayıt donduran) sayılan öğrenciler katkı payı/öğrenim ücreti ödemezler. Şayet ödenmiş olan bir katkı payı varsa bu ücret bir sonraki döneme mahzup edilir.
-Başvuru süresinden sonra mücbir sebepler ile izinli sayılan öğrencilerin varsa ödediği katkı payı/öğrenim ücreti iade edilmez.

Askerlik Tecil İşlemlerim İçin Ne Yapmalıyım?
-Askerlik tecil işlemleri öğrenci kayıt olduktan sonra Üniversite bünyesinde yapılan bir işlemdir. Öğrencinin herhangi bir işlem yapmasına gerek yoktur.
Askerlik Tecil İşlemleri Nasıl Yapılmaktadır?
-Üniversitemizde askerlik tecil işlemleri birim öğrenci işleri personeli ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personeli koordinasyonu ile yapılarak elektronik ortamda askerlik şubelerine bildirilmektedir.
-Önlisans/Lisans öğrencileri için 28, Yüksek Lisans için 32, Doktora için 35 yaşından küçük öğrenciler için askerlik tecil işlemi yapılabilmektedir.
Üniversiteye Kayıt Olduktan Sonra Askerlik Tecil İşlemim Gerçekleşmedi, Ne Yapmalıyım?
-Kayıt tarihinden önce asker kaçağı olan öğrencilerimizin tecil işlemleri için bulundukları yerdeki askerlik şubelerine başvurmaları gerekmektedir.
-Askerlik tecil için belirlenen yaş aralığının dışındaki öğrencilerin tecil işlemleri yapılamamaktadır. Öğrencilerin detaylı bilgi için ilgili askerlik şubelerine başvurmaları gerekmektedir.
Üniversitenizden Mezun Oldum, Askerlik Tecilim Devam Eder Mi?
-Üniversitemizden ve diğer yükseköğretim kurumlarından mezun olan erkek öğrencilerin mezuniyet tarihinden itibaren iki ay içinde ilgili askerlik şubesine giderek durumlarını beyan etmeleri şarttır. Daha sonraki tecil uzatma işlemleri askerlik şubelerince değerlendirilmektedir.

Özel/misafir Öğrencilik Nedir?
-Özel öğrencilik bir Yükseköğretim Kurumunda kaydı bulunan öğrencinin çeşitli nedenlerle geçici olarak başka bir Yükseköğretim Kurumunda öğrenimine devam etmesidir.
Üniversitenizde Özel/Misafir Öğrenci Olarak Öğrenim Görmek İstiyorum, Ne Yapmalıyım?
-Üniversitemizde özel öğrenci olarak öğrenim görmek isteyen öğrenciler -Üniversitemiz Özel Öğrenci Yönergesindeki özel öğrencilik nedenlerinden birini karşılayan mazerete sahiplerse- yönergede talep edilen evraklarla öğrenim görmek istedikleri programın bağlı bulunduğu birim öğrenci işlerine başvurabilirler. Özel öğrencilik için başvuru tarih aralığı Güz ve Bahar dönemleri için akademik tarihte belirtilir.
-Üniversitemizde Özel öğrenci statüsünde öğrenim görmek isteyen öğrencilerin öncelikle kendi üniversitelerinden uygunluk kararı almaları, daha sonra Üniversitemize başvurmaları gereklidir.
Farklı Bir Üniversiteye Özel/Misafir Öğrenci Olarak Başvurmak İstiyorum, Ne Yapmalıyım?
-Üniversitemizde kayıtlı olup başka bir üniversiteye özel/misafir öğrenci olarak başvurmak isteyen öğrencilerin mazeretlerini bildiren dilekçe ve özel öğrencilik başvuru formu ile birlikte ilgili bölüm başkanlıklarına başvurmaları gerekmektedir. Üniversitemiz Senatosundan uygunluk kararı çıkması durumunda ise gitmek istedikleri üniversitenin mevzuatı çerçevesinde başvurularını yapabilirler.
Üniversitenizde Gelen Veya Giden Özel/Misafir Öğrenci Değerlendirmesi Nasıl Yapılmaktadır?
-Üniversitemizde alınan özel öğrencilik başvuruları ilgili bölüm başkanlığının kabulü, ilgili Fakülte/Meslek yüksekokulunun alacağı Yönetim Kurulu Kararı neticesinde Senato tarafından değerlendirilmektedir.
Kaç Dönem Özel/Misafir Öğrenci Olarak Öğrenim Görebilirim?
-Özel öğrencilik imkânından bir program süresince en fazla iki dönem yararlanılır. Bu süre, öğrencinin talebi ve ancak aşağıdaki şartlar çerçevesinde YÖK kararıyla uzatılabilir:
a) Öğrencinin yükseköğretim kurumuna yerleşmesinden sonra eğitimi sebebiyle ikamet edilen ilde tedavisi mümkün olmayan ciddi bir hastalık teşhisi konulduğunun ya da var olan hastalığın ilerlediğinin devlet hastanesi veya devlet üniversitesi hastanesinden alınmış sağlık kurulu raporu ile belgelenmiş olması,
b) Öğrencinin maruz kaldığı darp, şiddet gibi fiiller sebebiyle öğrenimini kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumunda devam ettirmesinin mümkün olmadığına ilişkin üniversite yönetim kurulunun teklifinin olması.
Başka Bir Üniversitede Özel Öğrenci Olarak Öğrenim Gördüm, Notlarım Nasıl Saydırılacak?
-Başka bir üniversitede özel öğrenci olarak öğrenim gören öğrencilerimizin almış oldukları ders notları ve ders saydırmaları ilgili kurum tarafından Üniversitemiz Öğrenci işleri daire Başkanlığına gönderildikten sonra kontrol ve karar alınması için Üniversitemizde kayıtlı olduğu Fakülte/Meslek Yüksekokuluna gönderilir. Alınan kararlar sonrası öğrencinin ders saydırmaları yapılarak notları Öğrenci Bilgi Sistemine işlenir.

Çift Ana Dal (ÇAP) Programı Nedir?
-Üniversitemizde lisans/ön lisans programında kayıtlı başarılı bir öğrencinin, bu programın yanında başka bir diploma programına daha kayıt olarak 2. bir öğrencilik elde etmesidir. Öğrenci ÇAP programını başarı ile tamamladığında ana dalının yanında ÇAP’tan da diploma alarak mezun olur.
Yan Dal Programı Nedir?
-Üniversitemizde ön lisans/lisans programlarında kayıtlı başarılı öğrencilerin ilgi duydukları başka bir lisans programında belirli bir konuya yönelik bilgi ve görgülerini arttırmaya yönelik sertifika programıdır. Yan dal programını tamamlayan öğrencilere diploma verilmez sertifika verilir.
Aynı Anda Hem Çift Ana Dal Hem de Yan Dal Programına Katılabilir Miyim?
-Öğrenciler aynı anda birden fazla çift ana dal diploma programına veya yan dal sertifika programına kayıt yapamaz. Ancak, aynı anda çift ana dal diploma programı ile yan dal programına kayıt yapılabilir.
ÇAP Veya Yan Dal Programına Başvurmak İçin Ortalamam En Az Kaç Olmalı?
-Bir öğrencinin çift ana dal diploma programına başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar ana dal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlaması gerekir. Ana dal diploma programındaki genel not ortalaması en az 100 üzerinden 70 (4.00 üzerinden ise 2.72) olan ve ana dal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde bulunan öğrencilerimiz çift ana dal diploma programına başvurabilirler.
-Ayrıca ana dal diploma programındaki genel not ortalaması en az 100 üzerinden 70 (4.00 üzerinden ise 2.72) olan ancak ana dal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift ana dal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olanlar da çift ana dal programına başvurabilirler
-Yan dal programında ise öğrencinin başvuru sırasında ana dal programındaki genel not ortalamasının en az 100 üzerinden 65 olması gerekir (4.00 üzerinden ise 2.50).
ÇAP ve Yan Dal Başvurularını Ne Zaman ve Hangi Dönemlerde Yapabilirim?
-Öğrencilerimiz Üniversitemiz akademik takviminde çift ana dal ve yan dal için belirlenen başvuru tarihleri aralığında başvurularını yapabilmektedir.
-Bir öğrenci, ikinci ana dal diploma programına, ana dal lisans diploma programında en erken üçüncü yarıyılın başında, en geç ise; dört yıllık programlarda beşinci yarıyılın başında, beş yıllık programlarda yedinci yarıyılın başında, altı yıllık programlarda ise dokuzuncu yarıyılın başında başvurabilir. Ana dal ön lisans diploma programında ise öğrenci ikinci ana dal diploma programına, en erken ikinci yarıyılın başında, en geç ise üçüncü yarıyılın başında başvurabilir.
-Öğrenci, Yan dal programına, ana dal lisans programının en erken üçüncü, en geç altıncı yarıyılın başında ana dal ön lisans programlarında ise en erken ikinci, en geç üçüncü yarıyılın başında başvurabilir.

Öğrenci Değişim Programları Nelerdir?
- Üniversitemizde öğrenciler yurt içi değişimleri için ‘’Mevlana’’ ve ‘’Farabi’’ öğrenci değişim programlarına; yurt dışı için ise ‘’Erasmus’’ öğrenci değişim programına başvurabilirler.
Öğrenci Değişim Programlarında Aldığım Dersleri Nasıl Saydırabilirim?
- Program sonunda alınan derslere ait çizelge ve belgeler Üniversitemize gönderildikten sonra ilgili Kurullar tarafından kontrol edilerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Saydırılmış derslerin OBS sistem girişini Daire Başkanlığı yapar.
Öğrenci Değişim Programları İçin Başvuru Tarihleri İle Detaylı Bilgiye Nereden Ulaşabilirim?
- Öğrenci değişim programlarının başvuru tarihleri ve detaylı bilgi için Üniversitemiz web adresinin duyurular kısmını takip etmeniz ve Üniversitemiz Dış İlişkiler Ofisi ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.

Üniversitenize Yeni Kayıt Oldum. Öğrenci E-Postası Almak İçin Ne Yapmam Gerekiyor?
-Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerimizin e-posta adresleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından oluşturulur. Öğrencilerimizin e-posta almak için herhangi bir işlem yapmalarına gerek
yoktur. Öğrencilerimizin e-posta adresleri öğrenci numaralarının sonuna @hakkari.edu.tr gelecek şekilde oluşturulmaktadır. (Örnek: 1000000@hakkari.edu.tr)
Öğrenci E-Postamın Şifresi Nedir?
-Öğrenci e-postalarının şifresi kullanıcının T.C. kimlik numarası olacak şekilde oluşturulur. Öğrenci isterse şifresini kendi değiştirebilir.
Öğrenci E-Postama Giriş Yapamıyorum/Öğrenci E-Postam İle Uzaktan Erişim Derslerine Katılamıyorum, Ne Yapmalıyım?
-Öğrencilerimizin e-posta adresleriyle ilgili problem yaşamaları durumunda Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.
Öğrenci Kimlik Kartını Çıkarmak İçin Ne Yapmam Gerekiyor?
- Öğrenci kimlik kartları Üniversitemiz tarafından talep edilmektedir. Öğrencinin ekstra bir işlem yapması gerekmemektedir.
Basımı Yapılan Öğrenci Kimlik Kartını Nasıl Alabilirim?
-Öğrenci kimlik kartları hazır olduktan sonra dağıtım işlemleri üniversitemizde banka personeli iş birliği ile yapılmaktadır. Herhangi bir nedenle kimlik kartlarını teslim almayan öğrenciler kartlarını ilgili banka şubesinden alabilirler.
Var Olan Kimlik Kartım Kırıldı/Kaybettim. Kartımı Nasıl Değiştirebilirim?
-Kimlik kartı aldıktan sonra kayıp, çalıntı, kırılma vb. nedenlerle yeniden kimlik kartı almak için banka iletişim kanallarını kullanarak veya şahsen gidilerek yeni kart talebinde bulunulması gerekmektedir.

Mezun Olduktan Sonra Diplomamı Nasıl Alabilirim?
-Yasal süreler çerçevesinde diploması hazırlanan öğrencilerin ilişik kesme işlemleri otomatik olarak gerçekleştirildiği için ve öğrenciler diplomalarını herhangi bir işlem yapmadan bağlı bulundukları birimin öğrenci işlerinden teslim alabilmektedir.
-2022 Yılı Bahar Döneminden önce mezun olan öğrencilerimiz ise diplomalarını ilişik kesme formu doldurarak birim öğrenci işlerine teslim etmek suretiyle almaktadır.
Diplomamı Başka Biri Teslim Alabilir Mi?
-Öğrenciler, kanuni temsilcileri (noter onaylı vekaleti olan kişi) aracılığı ile de diplomalarını veya mezuniyet transkriptlerini teslim alabilirler.
Posta ve Kargo Hizmetiyle Diplomamı Alabilir Miyim?
-Üniversitemizde posta veya kargo yoluyla diploma gönderimi yapılmamaktadır.
Mezun Olma Şartı Nedir?
-Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu diploma programında alması gereken zorunlu ve seçmeli bütün dersleri alıp başarmış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) en az 2.00 olması gerekir.
AGNO’su 2.00'nin Altında Olan Öğrenciler Mezun Olabilir Mi?
-AGNO su 2.00'nin altında olan öğrenciler mezun olamazlar.
Diplomamı Kaybettim, Ne Yapmam Gerekiyor?
-Ulusal veya yerel gazetelerden birine kayıp ilanı vermeniz ve mezun olduğunuz birime gazete ilanınızla birlikte dilekçe yazmanız gerekmektedir.

Ek Sınav Nedir?
-2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 44. Maddesinde belirtilen azami süreler sonunda kayıtlı olduğu programdan mezun olamayan lisans ve ön lisans son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları dersler için iki ek sınav hakkı verilir.
Ek Sınav Başvurusunu Nasıl ve Nereden Yapabilirim?
-Öğrenciler, ek Sınavlara akademik takvimde belirtilen tarihlerden bir önceki haftada bağlı bulundukları birimin öğrenci işlerine dilekçe vermek suretiyle başvuru yapabilirler. Başvuru yapmayan öğrenciler ek sınav hakkından yararlanamaz.

Ek Sınavlara Girdim Fakat Başarısız Olduğum Dersler Var. Benim İçin Süreçler Nasıl İşleyecek?
a) Ek Sınavlar sonrası başarısız ders sayısı beşten fazla olan öğrencilerin üniversite ile ilişiği kesilir (kaydı silinir).
b) Ek Sınavlar sonunda başarısız ders sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl,
c) Ek Sınavlara girmeden beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl öğrenim süresi verilir.
- Ek Sınavlar sonrası bir dersten başarısız olanlara ise öğrencilik hakkından yararlanmaksızın sınırsız, başarısız oldukları dersin sınavlarına girme hakkı tanınır. Sınırsız sınav hakkı tanınan ve açılan bu sınavlara üst üste veya aralıklı olarak 3 eğitim öğretim yılı girmeyen öğrenciler sınırsız sınav haklarından vazgeçmiş sayılır ve üniversite ile ilişiği kesilir.

E-Devlet Üzerinden Kaydımı Yaptırdım. Öğrenci Belgemi Nasıl Alabilirim?
-E-devlet kapısı üzerinden yapmış olduğunuz kayıt işlemi üniversitemiz öğrenci bilgi sistemine otomatik olarak aktarıldıktan sonra e-devlet kapısı üzerinden öğrenci belgenizi alabilirsiniz.
-Belgenizi alabilmek için www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaptıktan sonra e-Hizmetler -> Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı -> Öğrenci Belgesi Sorgulama menüsünü takip ederek öğrenci belgenizi alabilirsiniz.
Islak İmzalı Öğrenci Belgemi Nasıl Alabilirim?
- Islak imzalı öğrenci belgesini bağlı bulunduğunuz Fakülte/Meslek Yüksekokulunun öğrenci işleri biriminden alabilirsiniz.
Transkript Belgemi Nasıl Alabilirim?
- Belgenizi alabilmek için www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaptıktan sonra e-Hizmetler ->Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı -> Transkript Belgesi Sorgulama menüsünü takip ederek öğrenci belgenizi alabilirsiniz.
Islak İmzalı Transkript Belgemi Nasıl Alabilirim?
- Islak imzalı transkript belgesini bağlı bulunduğunuz Fakülte/Meslek Yüksekokulunun öğrenci işleri biriminden alabilirsiniz.

Üniversitenizde Yaz Okulu Açılıyor Mu?
-Üniversitemizde akademik birimlerin teklifi ve Senato onayı neticesinde yaz okulu açılabilmektedir.
Üniversitenizde Yaz Okulunda Ders Açılabilmesi İçin Kontenjan Sınırı Var Mı?
-Yaz Okulunda bir dersin açılabilmesi için o derse kayıtlı öğrenci sayısı ön lisans ve lisans programlarında en az 10 (on) olmalıdır.
Yaz Okulunda Kaç Ders Alabilirim?
-Bir yaz döneminde 20 AKTS’yi geçmeyecek ve en fazla 12 ulusal kredi saat olacak şekilde 4 (dört) adet ders alınabilir. Üniversitemiz öğrencilerinden son sınıf olup mezuniyet aşamasına gelenlere ise ilaveten 5 AKTS, 3 ulusal kredi saatlik 1 (bir) ders daha verilebilir.
Yaz Okulunda Üstten Ders Alabilir Miyim?
- Öğrenciler önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve genel not ortalamasının 3.0 ve üzerinde olması halinde yaz döneminde üst yarıyıldan ders alabilir.
Yaz Okulunda Devam Zorunluluğu Var Mı?
-Öğrenciler; derslere ve sınavlara katılmak zorundadır. Devam zorunluluğunun sınırı, teorik derslerde % 70, uygulamalı derslerde ise % 80’dir. Bu şartları yerine getirmeyen öğrenciler dönem sonu/final sınavlarına giremez.
Yaz Okulunda Ücretini Ödediğim Ders Herhangi Bir Sebeple Açılmadı. Açılmayan Dersler İçin Ödenen Ücreti Geri Alabilir Miyim?
- Yaz okulunda bir dersin açılmayacağı kesinleştikten sonra öğrenci Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına müracaat ederek ücret iadesi talebinde bulunabilir.
Yaz Okulunda Sınavlar Nasıl Olmaktadır?
-Yaz okulunda açılan dersler için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır; bu sınavlara sadece Yaz okuluna kayıtlı öğrenciler girer.

Üniversiteden Kendi İsteğimle Kaydımı Silmek İstiyorum, Ne Yapmam Gerekiyor?
-Üniversiteden kendi isteği ile ayrılmak isteyen öğrencinin bir dilekçeyle kayıtlı olduğu birime başvurması halinde veya Öğrenci Bilgi Sistemindeki ilişik kesme kısmından başvurması ile kayıt silme işlemi gerçekleşir.
Hangi Durumlarda Öğrencinin Üniversite İle İlişiği Kesilir (Kaydı Silinir) ?
-Hakkında açılan disiplin soruşturması sonunda üniversiteden çıkarma cezası almış olanların,
a)Kayıt veya yerleşme işleminin usulüne uygun yapılmadığının, ayrıca kesin kayıt hakkı için gerekli olan şartlara sahip olunmadığı kayıttan sonra tespit edilenlerin,
b)Azami süresini doldurduktan sonra ek sınavlarda başarısız olup mezun olamayanların,
c)Dört yıl üst üste katkı payı/öğrenim ücreti (harç) ödemeyen veya ders kaydı yapmayanların, üniversitemiz ile ilişiği kesilir.

Tek Ders Sınavı Nedir?
- Tek ders sınavı mezuniyetine 1 (bir) ders kalmış öğrencilerimizin mevcut sınavların sonunda girdiği sınavdır. Tek ders sınavına dersi hiç almamış veya devamsızlıktan kalmış olan öğrenciler giremez.
Tek Ders Sınavları Ne Zaman Yapılır ve Nasıl Başvurabilirim?
-Öğrencilerin akademik danışmanları ile beraber yaptıkları ders incelemeleri sonucunda tek ders sınavına girmeye uygun oldukları belirlendikten sonra Üniversitemiz akademik takviminde tek ders sınavı için belirlenen tarihten önceki hafta, bağlı bulundukları birimin öğrenci işlerine dilekçe ile başvurarak sınava kayıtlarını yaptırabilirler.
Tek Ders Sınavı İçin Güz ve Bahar Dönemi Farkı Var Mıdır?
-Tek ders sınavında dönem farkı bulunmamaktadır. Öğrenci Güz döneminde başarısız olduğu bir dersin tek ders sınavına Bahar döneminde de dilekçe ile başvurmak suretiyle girebilir.
Tek Ders Sınavına Girdim Ancak Başarılı Olamadım. Ne Yapmam Gerekiyor?
-Tek ders sınavına girip başarısız olan öğrencilerimiz gelecek dönem tekrar tek ders sınavı yapılması talebinde bulunabilir veya dersin alındığı dönemde (Güz ya da Bahar) ders kaydı yaparak dersi alabilir.

Bir dersten koşullu (şartlı) başarılı olmak ne demektir?
- Öğrenci Güz veya Bahar Dönemi fark etmeksizin bir dersten DC ya da DD harf notu almış ise o dersten koşullu başarılı olmuş sayılır. Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde DC harf notunun sayısal olarak karşılığı 51-59 puan aralığını, DD harf notunun sayısal olarak karşılığı ise 46-50 puan aralığını ifade eder.
Güz Döneminde/Bahar Döneminde veya her iki dönemde koşullu (şartlı) başarılı olduğum dersler var. Bu dersleri tekrar almam gerekecek mi?
- Öğrencinin herhangi bir dönemde veya her iki dönemde koşullu (şartlı) başarılı olduğu dersler değerlendirilirken öğrencinin o yılın Güz ve Bahar Dönemlerindeki ortalamaları esas alınır. Bahar Dönemi sonunda öğrencinin o yıldaki ortalaması 2.00 ve üzeri ise öğrenci bu derslerden başarılı olmuş sayılır ve dersleri tekrar alması gerekmez. Ancak öğrencinin o yıldaki ortalaması 2.00 altı ise, ilgili dersi hangi dönemde almış olduğundan bağımsız olarak başarısız sayılır ve dersleri tekrar alması gerekir.
Koşullu (şartlı) başarılı olarak görünen derslerin bütünleme sınavına girebilir miyim?
- Öğrenciler koşullu (şartlı) başarılı olarak görünen derslerin bütünleme sınavına giremezler. Ancak herhangi bir dersin notunu yükseltmek isteyen öğrenciler Yönetmelikte de belirtildiği üzere dersleri sonraki yıllarda alttan tekrar alabilirler. Bu durumda dersten almış olduğu son not öğrencinin transkriptine işlenir.