Üniversitenize Kaydımı Nasıl Yapabilirim?
-ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin Üniversitemize kayıtları (Güzel Sanatlar Fakültesi programları ve Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programları hariç) E-Devlet www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden E-kayıt yolu ile yapılmaktadır. E-kayıt yapılan ekrandan kayıt işleminin başarı ile tamamlandığına dair belge çıktısı alınmaktadır.
-E-kayıt yapamayan veya e-kayıt yapmasına engel durumu olanlar ise Üniversitemize şahsen gelerek veya noterden alınmış vekalet ile vekil göndererek kayıt işlemlerini gerçekleştirebilirler.
Üniversitenize Kayıt Tarihleri Ne Zamandır?
-Üniversitemiz fakültelerine ve meslek yüksekokullarına ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrencilerin yerleştikleri programa kayıt tarihleri ve kayıt yerleri ÖSYM sonuç belgelerinde belirtilmektedir. Kayıt için ayrıntılı bilgi kayıt tarihlerinde www.hakkari.edu.tr adresindeki “DUYURULAR” kısmında ayrıca yayınlanmaktadır.
E-Kayıt Yapmak İçin Üniversiteye Gelmem Gerekir mi?
-Üniversite kaydını e-devlet kapısı üzerinden gerçekleştiren öğrencilerin kayıt için Üniversitemize ayrıca gelmelerine gerek yoktur.
- Güzel Sanatlar Fakültesi programları ve Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programları hariç olmak üzere e-kayıtlar e-devlet kapısı üzerinden, üniversiteye gelmeden yapılmaktadır.
E-Devlet Üzerinden Kayıt Yaptırdım, Evraklarımı Ne Zaman ve Nasıl Teslim Edeceğim?
-E-devlet kapısı üzerinden Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerimizden ayrıca herhangi bir belge istenmemektedir.
Kayıt Sırasında Sağlık Raporu İstiyor Musunuz?
-Üniversitemizde halihazırda sadece Spor Bilimleri Fakültesinin bazı programlarında kayıt sırasında sağlık raporu istenmektedir.
Üniversitenizi Kazanarak İlk Kayıt Yaptırdığım Dönem Ders Kaydı Yaptırmam Gerekir Mi?
-Üniversitemizi kazanarak ilk kayıt yaptırdığınız yılda ders kaydı yaptırmanız gerekir. Ders kayıt işlemleri için Öğrenci Bilgi Sistemine https://giris.turkiye.gov.tr/ web adresinden ulaşabilirsiniz.
-Ders kayıt işlemleri için ilgili videoya https://www.youtube.com/watch?v=LooyoTUkaBc web adresinden ulaşabilirsiniz.
Ders Kayıtlarını Hangi Tarihler Arasında Yapmam Gerekir?
-Ders kaydınızı Üniversitemiz akademik takvimde ders kayıt için belirlenen süre aralığında yapmanız gerekir. Akademik takvime Üniversitemiz https://hakkari.edu.tr/akademiktakvim web adresinden ulaşabilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) Nedir?
-Öğrenci Bilgi Sistemi öğrencilerimizin ders bilgilerini ve notlarını takip edebildiği, ders kaydı ve diğer başvurularını gerçekleştirdiği öğrenci otomasyon sistemidir. OBS üzerinden kayıt olduğunuz andan mezun olana kadar tüm ders işlemlerinizi yürütebilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemine Nereden Girebilirim?
-Öğrenci Bilgi Sistemine Üniversitemiz web adresindeki hızlı erişim sekmesi üzerinden giriş yapılabilir. Öğrenci Bilgi Sistemine giriş web linki https://obs.hakkari.edu.tr şeklindedir.
OBS Öğrenci Şifremi Unuttum, Ne Yapmalıyım?
-Üniversitemizde Öğrenci Bilgi Sistemi’ne e-devlet kapısı üzerinden giriş yapılabildiği için öğrencilerimiz e-devlet şifresini kullanarak sisteme giriş yapmaktadır. Şifre unutulduğunda e-devlet kapısındaki “şifremi unuttum” kısmından veya PTT şubelerinden yeni şifre talebinde bulunulabilir.
Ders Kaydımı Ne Zaman ve Nasıl Yapmalıyım?
-Üniversitemizde, akademik takvimde belirtilen ders kayıt süresi içerisinde tüm öğrenciler öğrenci bilgi sistemi (otomasyon) üzerinden ders kaydını tamamlamak zorundadır. Ders kayıt işlemlerinden mevzuat gereği öğrenci sorumludur. Ders kayıt işlemleri için Öğrenci Bilgi Sistemine https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/ web adresinden ulaşabilirsiniz.
-Ders kayıt işlemleri için ilgili videoya https://www.youtube.com/watch?v=LooyoTUkaBc web adresinden ulaşabilirsiniz.
Hangi Dersleri Seçmem Gerekiyor?
-Ders kayıt sırasında öncelikli olarak önceki yıllarda ilgili dönemde hiç alınmayan veya alınarak başarısız olunan derslerin alınması zorunludur.
-Öğrenciler ders kayıt dönemlerinde (Güz ve Bahar yarılı, açılırsa Yaz Okulu) karşılaşılan sorunlarda danışmanından veya birim öğrenci işleri personelinden ayrıntılı bilgi alabilirler.
Üst Yarıyıldan Ders Alabilir Miyim?
-Öğrenciler ikinci yıldan itibaren bir önceki yıl alması gereken tüm dersleri almış ve başarmış olması ve genel not ortalamasının 3.00 ve üzerinde olması halinde ders kaydı yaptığı yarıyılda bir üst sınıftaki aynı yarıyıl derslerinden de alabilir.
-Ders kaydı yapılan yarıyıl dersleri ile üst yarıyıldan alınan derslerin ders programında çakışmaması kaydı ile alınan derslerin toplamı 40 AKTS’den çok olamaz.
Bir Yarıyılda En Az ve En Fazla Kaç AKTS’lik Ders Alabilirim?
-Bir yarıyılda, varsa önceki yarıyıllardan alınmayan veya alınıp başarısız olunan dersler dahil olmak üzere alınan derslerin toplam AKTS’si 30’dan az ve 40’tan fazla olamaz.
Ders Ekleme/Bırakma (Ekle-Sil) Nedir ve Nasıl Yapılır?
-Dersler başlamadan önceki hafta ders kaydını tamamlayan öğrenciler derslerin başladığı ilk haftada akademik takvimde belirtilen tarih aralığında aldıkları derslerde danışmanları aracılığıyla değişiklik yapabilirler. Yapılan ders değişiklikleri danışman onayından sonra kesinleşir.
Ders ve Sınav Yoklama Listesinde İsmim Görünmüyorsa Ne Yapmalıyım?
-En kısa sürede danışmanınıza ve kayıtlı olduğunuz Fakülte/Meslek Yüksekokulu/Enstitü öğrenci işlerine durumu bildirmeniz gerekmektedir.
ANO Nedir ve Nasıl Hesaplanır?
-Ağırlıklı Not Ortalaması (ANO) ilgili yarıyılda alınan her bir dersin kredisi ile dersin harf notu katsayısının çarpımı sonucu elde edilen tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir.
AGNO nedir ve nasıl hesaplanır?
-Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ise öğrencinin kayıt olduktan itibaren aldığı tüm dersler için her bir dersin kredisi ile dersin harf notu katsayısının çarpımı sonucu el edilen bütün derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir.
Üniversitenize Yatay Geçişler Nasıl Olmaktadır?
-Yatay geçişler, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre ilan edilen başvuru tarihlerinde yapılmaktadır.
-Yatay geçişler kurumlararası (yurt içi-yurt dışı) ve merkezi yerleştirme (ek madde-1) vb. şeklindedir.
-Başvuruların şekli ve başvuru tarihleri üniversitemizin web adresinde duyuru şeklinde yayınlanmaktadır. Duyuruları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının https://www.hakkari.edu.tr/oidb/tr web adresinden de takip edebilirsiniz.
- Başvurular https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/hoa_app/ web adresi üzerinden alınmaktadır. Üniversitemiz öğrencisi olmayan adaylar yeni hesap oluşturmak suretiyle başvurabilmektedir.
-Üniversitemizde şahsen veya posta yolu ile ek madde-1 yatay geçiş başvurusu alınmamaktadır.
Kurumlararası Yatay Geçiş Nedir ve Ne Zaman Yapılır?
-Yurt içi veya yurt dışı Üniversitelere kayıtlı olan öğrencilerin kayıtlı oldukları üniversiteden başka bir üniversitedeki aynı düzeydeki eşdeğer diploma programına, ilan edilen başvuru tarihlerinde, kontenjanlar ve başvuru koşullarına göre yapılan yatay geçiştir.
-Kurumlar arası yatay geçişler her yıl genel olarak lisans ve ön lisans programlarına güz yarıyılı için Temmuz-Ağustos ayları içinde, ön lisans programlarına bahar yarıyılı için ocak-şubat ayları içinde, Üniversitemizin web sayfasında ilan edilen duyurudaki başvuru tarih aralığında, başvuru şartları ve kontenjanlara göre online yatay geçiş başvuru sistemi üzerinden duyuruda istenilen belgeler yüklenerek yapılmaktadır.
Merkezi Yerleştirme Puanı İle Yatay Geçiş (Ek Madde-1) Nedir ve Ne Zaman Yapılır?
-Lisans ve Ön lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin kayıtlı oldukları Üniversiteye yerleştiği ve kayıt oldukları yıldaki yerleşme puanının başka bir Üniversitedeki aynı veya farklı bir programın taban puanına eşit veya yüksek olması halinde, ilan edilen başvuru tarihlerinde, kontenjanlar ve başvuru koşullarına göre yapılan yatay geçiştir.
-Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçişler (Ek madde-1) her yıl güz yarıyılı için 01-15 Ağustos tarihleri arasında yapılmaktadır. Bahar yarıyılı için Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş (Ek madde-1) ile öğrenci alınıp alınmayacağı Üniversitelerin tercihinde olduğundan hangi programlara öğrenci alınıp alınmayacağı ve kontenjanlar Üniversite Senatosu kararı ile belirlenmektedir.
-Başvurular Üniversite web sayfasında ilan edilen duyurudaki başvuru tarihlerinde, başvuru şartları ve kontenjanlara göre online yatay geçiş başvuru sistemi üzerinden duyuruda istenilen belgeler yüklenerek yapılmaktadır.
Derslerden Muafiyet Nedir ve Nasıl Yapılır?
-Üniversitemize YKS/DGS vb. yöntemlerle kayıt olan öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemindeki intibak başvuru modülünden müracaat etmeleri halinde, daha önce başka bir Üniversitedeki ön lisans, lisans veya lisansüstü programda aldığı ve başarılı olduğu eş değer derslerin uygun görülenlerinden muaf sayılmasıdır. Muaf olunan dersler not yükseltmek amacıyla tekrar alınamaz.
Üniversitenize Kayıt Yaptırmadan Önce Hangi Derslerden Muaf Olacağımı Öğrenebilir Miyim?
-Muafiyet işlemleri öğrencilerin kayıt olduktan sonra öğrenci bilgi sistemindeki ilgili modülden müracaat etmeleri halinde muafiyet komisyonları tarafından yapılacak inceleme sonucu gerçekleşen bir işlem olduğundan üniversiteye kayıtlı olmayan öğrenciler muafiyet başvurusu yapamazlar. Bu nedenle üniversiteye kayıt olmadan önce muaf olunabilecek derslerin öğrenilmesi mümkün değildir.
-Ancak fikir vermesi açısından öğrenciler Bologna Bilgi Paketindeki ders ve ders içeriklerini inceleyerek karşılaştırma yapabilirler. Bologna Bilgi Paketine erişim linki https://obs.hakkari.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx şeklindedir.
Muafiyet Başvurusu Ne Zaman Yapmalıyım?
-Öğrenciler muafiyet başvurularını Üniversitemize kayıt tarihlerinden itibaren 15 (on beş) gün içinde yapabilirler. Muafiyet başvuruları süresi dahilinde bir kere yapılır. Daha sonra yapılacak muafiyet talepleri kabul edilmez.
Muafiyet Başvurusu Yaptım, Muafiyet Başvurum Sonuçlanıncaya Kadar Muhtemel Muaf Olacağım Ders/Derslere Kayıt Yaptırıp Devam Etmeli Miyim?
-Muafiyet talebinde bulunan öğrenciler muafiyet başvurusu sonuçlanıncaya kadar aldığı tüm derslere devam etmek zorundadırlar.
-Muafiyet sonucu öğrencinin muaf olduğu dersler öğrenci işleri tarafından Öğrenci Bilgi Sistemine işlenir ve muaf olunan dersler öğrencinin ders kaydından çıkarılır. Muafiyet sonrası öğrencinin intibakı bir üst sınıfa yapılmışsa öğrencinin ders kaydı öğrenci işleri tarafından yeniden düzenlenir. Öğrenci derslerin takibini OBS üzerinden takip edebilir.
-Muafiyet sonrası öğrencinin ders kaydının yeniden düzenlenmesi sadece muaf işlemi yapılan yarıyılda öğrenci işleri tarafından yapılır, mezun oluncaya kadar diğer tüm yarıyıllarda öğrenci ders kaydını kendisi yapmak zorundadır.
Ders Muafiyeti ve İntibak İçin Detaylı Bilgiye Nereden Ulaşabilirim?
-Öğrenciler, ders muafiyeti ve intibaklar hakkında mevzuat bilgisine Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının web adresindeki ‘’mevzuat’’ kısmından ulaşabilirler. Muafiyet ve İntibak yönergesinin web linki https://www.hakkari.edu.tr/oidb/tr/sayfa/detay/2978/hakkari-universitesi-muafiyet-ve- intibak-islemleri-yonergesi şeklindedir.